News

Masterclass Camera Acteren

Masterclass Film-acteren: Authenticiteit door filmmaker Erik de Bruyn. ERIK DE BRUYN gaat, vanuit zijn jarenlange ervaring als filmmaker van films als WILDE MOSSELS, NADINE, de PRESIDENT, J. KESSELS en series als DE TROON, SMERIS en GRENSLANDERS, een Masterclass Film acteren geven in Middelburg, op 11 en 12 maart 2023. Deze masterclass is met name gericht op film-acteren, ofwel acteren voor de camera. We gaan in op de vraag hoe bereik je authenticiteit voor de filmlens en hoe houd je die constant? Zowel theorie van diverse acteeropvattingen, als de praktijk van scenes spelen komen aan de orde. Tijdens de masterclass gaat…

Lees meer

The Lee Shore

First column in series THE OTHER VIEW, pieces about songs, compositions and filmstories. About what is not said before or forgotten, slash not seen or heared.. The Lee Shore, CSNY Dit is een eerste stukje over liedjes die vrijwel vergeten lijken. Of nooit eerlijk zijn besproken door de critipi, die soms nauwelijks verdieping lijken te kennen op het gebied van maakprocessen, maar die vooral met dikke, modderige koeienlaarzen lomp over de betekenis van kunstuitingen heen walsen. Alsof ze niet luisteren, geen gevoel hebben voor thema, slechts gevoerd lijken te worden door een ego-driven verlangen met hun stukje te scoren, voor…

Lees meer

DeWolff & Metropole Orkest

Pablo van de Poel met zijn broer Luka van de Poel en Robin Piso op het scheurende Hammond orgel worden basically steeds beter en subtieler. Wat Pablo uit zijn gitaren tovert doet inmiddels veel van zijn voorbeelden verbleken: Hij haalt geweldige sounds uit bijzondere effectpedalen en speelt niet alleen erg melodisch en verhalend gitaar, maar soms ook heel teder, smekend, jankend en dan tegelijk heel ritmisch. Ook Robin en Luka zijn fenomenaal in hun muzikale kunnen, de Hammond solo’s van Robin doen John Lord op zijn graf swingen en de drumsolo die Luka uit zijn kleine drumkit met slechts 1…

Lees meer

filmsites met ‘recensies’?

Scorcese in Hollwood Reporter zegt wat veel filmmakers in toenemende mate problematisch vinden: “There is another change that, I believe, has no upside whatsoever. It began back in the ’80s when the “box office” started to mushroom into the obsession it is today. When I was young, box office reports were confined to industry journals like The Hollywood Reporter. Now, I’m afraid that they’ve become … everything. Box office is the undercurrent in almost all discussions of cinema, and frequently it’s more than just an undercurrent. The brutal judgmentalism that has made opening-weekend grosses into a bloodthirsty spectator sport seems…

Lees meer